BTÖ 510 -
ÇOKLU ORTAM TABANLI ÖĞRETİM TASARIMI
İzlence (Dersin
Anahatları)
Dersin Kodu ve İsmi |
BTÖ 510 - ÇOKLU ORTAM
TABANLI ÖĞRETİM TASARIMI |
Dersin Sorumlusu |
Prof. Dr. Buket Akkoyunlu |
Dersin Düzeyi |
Lisansüstü |
Dersin Kredisi |
3-0-3 |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin İçeriği |
Çoklu ortam ve öğretim tasarımı
ile ilgili temel kavramlar yetişkinlerde öğrenme ve yetiskinler için öğretim tasarımı,
öğrenme kuramları ve çğretim ortamındaki doğurguları, çoklu ortam öğrenme ve
özellikleri, çoklu ortam öğretim mesajları, çoklu öğrenmenin temelindeki
bilişsel kuramlar, çoklu ortam ilkeleri,
bireysel ayrılıklar ilkesi, coklu ortam tasarım ilkeleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu
dersin sonunda öğrenci, ·
çoklu ortam ve
öğretim tasarımı ile temel kavramları, ·
yetişkinlerde öğrenme
ve yetiskinler için öğretim
tasarımını, ·
Öğrenme
kuramları ve öğretim ortamındaki doğurgularını, ·
çoklu ortam
öğrenme ve özelliklerini, ·
çoklu ortam
öğretim mesajlarını, ·
çoklu öğrenmenin
temelindeki bilişsel kuramları, ·
çoklu ortam
ilkelerini, ·
bireysel ayrılıklar
ilkesini, ·
coklu ortam
tasarım ilkelerini acıklayabilir ve ·
coklu ortam
tasarım ilkelerine uygun bir ortam tasarlayabilir. |
Dersin Süresi |
1 Yarıyıl (3 kuramsal saat, haftada toplam 3 saat) |
Eğitim Dili |
Türkçe |
Ön Koşul |
Yok |
Önerilen Kaynaklar |
ü Akkoyunlu, B.,
Altun, A. & Soylu, M. Y. (2008). Öğretim tasarımı. Maya Yayıncılık. Ankara. ü
Akkoyunlu,
B. & Yılmaz, M (2005) "Türetimci çoklu ortam öğrenme kuramı" Hacettepe Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Dergisi , 28, 9-18. ü
Alessi,
M. S. & Trollip, S. R. (2001).
Multimedia for learning. 3rd Ed. Allyn
& Bacon. Massachusetts ss. 407
– 432. ü Arkün, S.
& Akkoyunlu, B (2008). A study on the development process of a multimedia
learning environment according to the ADDIE model and students’ opinions of
the multimedia learning environment. Interactive
Educational Multimedia, 17, 1-19. http://www.ub.es/multimedia/iem ü
Ayres, P., & Paas, F.
(2007). ‘Making Instructional animations more effective: A cognitive
load approach.’ Appl. Cognit. Psychol. 21: 695–700. ü
Gyselincki, V., Jame, E. & Duboıs, R.
(2008). ‘The
role of working memory components in multimedia comprehension.’ Appl. Cognit. Psychol. 22:
353 –374. ü
Hasler, B. S., Kersten, D.,
& Sweller, J. (2007). ‘Learner control, cognitive load and instructional animation.’ Appl. Cognit. Psychol. 21: 713–729. ü
Karadeniz,
Ş. (2008). Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Öğrenme Stilleri. Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Sosyo-Psikolojik
Değişkenler, Deniz Deryakulu (Editör), (s.175-206), Ankara: Maya
Akademi Yayıncılık. ü Mayer, R.
E (2001). Multimedia learning. Cambridge
University Press. ü
Paas, F. & Kester,
L. (2006). Learner and information characteristics in the design of powerful
learning environments. Appl. Cognit. Psychol. 20: 281–285 ü
Samaras, H., Giouvanakis, T.,
Bousiou, D., & Tarabanis, K. (2006). “Towards a new generation of
multimedia learning research.” AACE Journal, 14(1), 3-30. ü
Segers, E.,
Verhoeven, L. & Hulstijn-Hendrikse, N. (2008). “Cognitive processes in children’s multimedia text learning”. Appl. Cognit. Psychol.
22: 375–387. ü Yılmaz,
M. ve Akkoyunlu, B. (2006). ‘Farklı öğrenme ortamlarının kalıcılığa etkisi’ Eğitim Araştırmaları
Dergisi, 23, 209-218. HERDC. |
ECTS Kredisi |
9 |
Laboratuvar |
|
Diğer-1 |
|
Diğer-2 |
|