BTÖ 510 - ÇOKLU ORTAM TABANLI ÖĞRETİM TASARIMI

 

İzlence (Dersin Anahatları)

 

Dersin Kodu ve İsmi

BTÖ 510 - ÇOKLU ORTAM TABANLI ÖĞRETİM TASARIMI

Dersin Sorumlusu

 Prof. Dr. Buket Akkoyunlu

Dersin Düzeyi

Lisansüstü

Dersin Kredisi

3-0-3

Dersin Türü

Seçmeli

Dersin İçeriği

Çoklu ortam ve öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramlar

yetişkinlerde öğrenme ve yetiskinler için öğretim tasarımı, öğrenme kuramları ve çğretim ortamındaki doğurguları, çoklu ortam öğrenme ve özellikleri, çoklu ortam öğretim mesajları, çoklu öğrenmenin temelindeki bilişsel kuramlar, çoklu ortam ilkeleri,  bireysel ayrılıklar ilkesi, coklu ortam tasarım ilkeleri

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersin sonunda öğrenci,

 

·          çoklu ortam ve öğretim tasarımı ile temel kavramları,

·          yetişkinlerde öğrenme ve yetiskinler için öğretim tasarımını,

·          Öğrenme kuramları ve öğretim ortamındaki doğurgularını,

·          çoklu ortam öğrenme ve özelliklerini,

·          çoklu ortam öğretim mesajlarını,

·          çoklu öğrenmenin temelindeki bilişsel kuramları,

·          çoklu ortam ilkelerini,

·          bireysel ayrılıklar ilkesini,

·          coklu ortam tasarım ilkelerini acıklayabilir ve

·          coklu ortam tasarım ilkelerine uygun bir ortam tasarlayabilir.

Dersin Süresi

1 Yarıyıl  (3 kuramsal saat, haftada toplam 3 saat)

Eğitim Dili

Türkçe

Ön Koşul

Yok

Önerilen Kaynaklar

ü     Akkoyunlu, B., Altun, A. & Soylu, M. Y. (2008). Öğretim tasarımı. Maya Yayıncılık. Ankara.

ü     Akkoyunlu, B. & Yılmaz, M (2005) "Türetimci çoklu ortam öğrenme kuramı" Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 28, 9-18.

ü     Alessi, M. S. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for learning. 3rd Ed. Allyn & Bacon. Massachusetts ss. 407 – 432.

ü     Arkün, S. & Akkoyunlu, B (2008). A study on the development process of a multimedia learning environment according to the ADDIE model and students’ opinions of the multimedia learning environment. Interactive Educational Multimedia, 17, 1-19. http://www.ub.es/multimedia/iem

 

ü     Ayres, P., & Paas, F. (2007).  Making Instructional animations more effective: A cognitive load approach.’ Appl. Cognit. Psychol. 21: 695–700.

 

ü     Gyselincki, V., Jame, E. & Duboıs, R. (2008).  The role of working memory components in multimedia comprehension.’ Appl. Cognit. Psychol. 22: 353 –374.

 

ü     Hasler, B. S., Kersten, D., & Sweller, J. (2007).  Learner control, cognitive load and instructional animation.’  Appl. Cognit. Psychol. 21: 713–729.

ü     Karadeniz, Ş. (2008). Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Öğrenme Stilleri. Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Sosyo-Psikolojik Değişkenler, Deniz Deryakulu (Editör), (s.175-206), Ankara: Maya Akademi Yayıncılık.

 

ü     Mayer, R. E  (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

 

ü     Paas, F.  & Kester, L. (2006). Learner and information characteristics in the design of powerful learning environments.  Appl. Cognit. Psychol. 20: 281–285

 

ü     Samaras, H., Giouvanakis, T., Bousiou, D., & Tarabanis, K. (2006). “Towards a new generation of multimedia learning research.” AACE Journal, 14(1), 3-30.

 

ü     Segers,  E.,    Verhoeven, L. & Hulstijn-Hendrikse, N. (2008). “Cognitive processes in children’s multimedia text learning”. Appl. Cognit. Psychol. 22: 375–387.

ü     Tempelman-Kluit, N. (2006), "Multimedia learning theories and online instruction", College and Research Libraries, Vol. 64 No.4, pp.364-9.

ü     Yılmaz, M. ve Akkoyunlu, B. (2006). ‘Farklı öğrenme ortamlarının kalıcılığa etkisi’ Eğitim Araştırmaları Dergisi, 23, 209-218. HERDC.

 

ECTS Kredisi

9

Laboratuvar

 

Diğer-1

 

Diğer-2