BTÖ 510 -
ÇOKLU ORTAM TABANLI ÖĞRETİM TASARIMI
Haftalar |
Yapılacak Etkinlikler (Konu Başlıkları ve
Okuma Parçaları) |
1 |
ÇOKLU ORTAM VE ÖĞRETİM TASARIMI İLE İLGİLİ TEMEL
KAVRAMLAR (öğretim tasarımı, öğretim programı, çoklu ortam vd.) |
Arkün, S. (2007). ADDIE tasarım modeline göre çoklu öğrenme ortamı
geliştirme süreci ve geliştirilen ortam hakkında öğrenci görüşleri üzerine
bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi
Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Y. Lisans Tezi. Ankara. |
|
Yılmaz, M. ve Akkoyunlu,
B. (2006). "Farklı Öğrenme Ortamlarının Kalıcılığa Etkisi." Eğitim Araştırmaları Dergisi, 23,
209-218. HERDC |
|
2 3 |
YETIŞKINLERDE ÖĞRENME VE YETISKINLER IÇIN ÖĞRETIM
TASARIMI |
Roadmap to Effective Distance
Education Instructional Design Issues About Learning . 4. 07.
2009 tarihinde http://www.umsl.edu/technology/frc/DEID/destination2adultlearning/learning.pdf adresinden ulaşılmıştır. |
|
Frey, B. A. & Webreck
Alman, S. (2003). Applying adult learning theory to the
online classroom. New Horizons in
Adult Education. Volume 17, Number 1.
|
|
Cerit, G. (2007). Yetişkin öğrenme
ilkeleri ve denizcilik öğrencilerinin üniversite eğitimine ilişkin algıları http://www.deumf.net/adobe/010.pdf
|
|
4 |
ÖĞRENME KURAMLARI VE ÖĞRETİM ORTAMINDAKİ DOĞURGULARI |
5 6 |
ÇOKLU ORTAM
ÖĞRENME VE ÖZELLİKLERİ |
Aldağ, H. & Sezgin, E. M.
(2002). Multimedya uygulamalarında ikili kodlama kuramı. M.Ü.
Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi Yıl : 2002, Sayı 15, Sayfa
: 29-44. |
|
7 |
ÇOKLU ORTAM ÖĞRETİMSEL MESAJLARI |
Mayer, R. (2003). The promise of multimedia learning:
using the same instructional design methods across different media. Learning and Instruction doi:10.1016/S0959-4752(02)00016-6 |
BTÖ 510 -
ÇOKLU ORTAM TABANLI ÖĞRETİM TASARIMI
Haftalar |
Yapılacak Etkinlikler (Konu Başlıkları ve
Okuma Parçaları) |
8 9 |
ÇOKLU ÖĞRENMENİN
TEMELİNDEKİ BİLİŞSEL KURAMLAR |
Aldağ, H. & Sezgin, E. M.
(2003). Çok Ortamlı Öğrenmede İkili
Kodlama Kuramı ve Bilişsel Model. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Dergisi. 11 (11). Çakmak Kılıç, E. (2007) Çoklu
Ortamlarda Dar Boğaz: Aşırı Bilişsel Yüklenme. GÜ,
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27,
2, 1-24 Mayer, R. & Moreno, R.
(2003). Nine ways to reduce cognitive load in multimedia learning. Educatıonal Psychologıst, 38(1),
43–52. Sorden, S. S. (2005). A cognitive approach to instructional design for
multimedia learning. Informing Science
Journal. Vol. 8 263 279. Tempelman-Kluit
, N. (2006). Multimedia learning theories and online instruction. College
& Research Libraries. 364 - 369. |
|
10 11 |
BİREYSEL AYRILIKLAR İLKESİ |
Koç. M. (2005). Individual
learner differences in web-based learning environments: From cognitive, affective and
social-cultural perspectives. Turkish Online Journal of Distance
Education- ( 6) 4 Article: 2. Karadeniz, Ş. (2008). Bilişim
Teknolojileri Öğretiminde Öğrenme Stilleri. Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Sosyo-Psikolojik Değişkenler,
Deniz Deryakulu (Editör), (s.175-206), Ankara: Maya Akademi Yayıncılık. |
|
12 |
ÇOKLU ORTAM
TASARIM İLKELERİ |
Clark, R.
& Feldon, D. F. (2005). Five Common but Questionable Principles of
Multimedia Learning. In Mayer,
R. (Ed.) Cambridge Handbook of Multimedia Learning. Cambridge:
Cambridge University Press. http://www.cogtech.usc.edu/publications/clark_five_common.pdf |
|
Değerlendirme Sunumlara web üzerinden
erişilecektir. Derse gelmeden önce sunumlar ve çalışma planında yer alan
makaleler mutlaka okunmalı,
sınıfta katkıda bulunulmalıdır. Her
dersin sonunda makale ve sunumlara ilişkin sınavlar yapılacaktır. Ara sınav (% 30) Makaleler (% 20) Final (% 40) |