BTÖ 510 - ÇOKLU ORTAM TABANLI ÖĞRETİM TASARIMI

 

Çalışma Planı (Çalışma Takvimi) 

Haftalar

   Yapılacak Etkinlikler (Konu Başlıkları ve Okuma Parçaları)

1

ÇOKLU ORTAM VE ÖĞRETİM TASARIMI İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR (öğretim tasarımı, öğretim programı, çoklu ortam vd.)

 

Arkün, S. (2007). ADDIE tasarım modeline göre çoklu öğrenme ortamı geliştirme süreci ve geliştirilen ortam hakkında öğrenci görüşleri üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Y. Lisans Tezi. Ankara.

Yılmaz, M. ve Akkoyunlu, B. (2006). "Farklı Öğrenme Ortamlarının Kalıcılığa Etkisi." Eğitim Araştırmaları Dergisi, 23, 209-218. HERDC

2

 

3

YETIŞKINLERDE ÖĞRENME VE YETISKINLER IÇIN ÖĞRETIM TASARIMI

Roadmap to Effective Distance Education Instructional Design

Issues About Learning . 4. 07. 2009 tarihinde

http://www.umsl.edu/technology/frc/DEID/destination2adultlearning/learning.pdf

 

adresinden ulaşılmıştır.

Frey, B. A. & Webreck Alman, S.  (2003).  Applying adult learning theory to the online classroom. New  Horizons in  Adult  Education. Volume 17, Number 1.

 

Cerit, G. (2007).  Yetişkin öğrenme ilkeleri ve denizcilik öğrencilerinin üniversite eğitimine ilişkin algıları   http://www.deumf.net/adobe/010.pdf

 

4

 

 

ÖĞRENME KURAMLARI VE ÖĞRETİM ORTAMINDAKİ DOĞURGULARI

 

5

6

ÇOKLU ORTAM ÖĞRENME VE ÖZELLİKLERİ

 

Aldağ, H. & Sezgin, E. M. (2002).  Multimedya uygulamalarında

ikili kodlama kuramı. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi Yıl : 2002, Sayı 15, Sayfa : 29-44.

7

 

 

ÇOKLU ORTAM ÖĞRETİMSEL MESAJLARI

 

Mayer, R. (2003).  The promise of multimedia learning: using the same instructional design methods across different media. Learning and Instruction
Volume 13, Issue 2, April 2003, Pages 125-139. 

doi:10.1016/S0959-4752(02)00016-6    

 

 

 

 

 

 

BTÖ 510 - ÇOKLU ORTAM TABANLI ÖĞRETİM TASARIMI

 

Çalışma Planı (Çalışma Takvimi) 

 

Haftalar

   Yapılacak Etkinlikler (Konu Başlıkları ve Okuma Parçaları)

8

 

9

ÇOKLU ÖĞRENMENİN TEMELİNDEKİ BİLİŞSEL KURAMLAR

 

Aldağ, H. & Sezgin, E. M. (2003).  Çok Ortamlı Öğrenmede İkili Kodlama Kuramı ve Bilişsel Model.  Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 11  (11).

 

Çakmak Kılıç, E. (2007) Çoklu Ortamlarda Dar Boğaz: Aşırı Bilişsel Yüklenme. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27,  2,  1-24

 

 

Mayer, R. & Moreno, R. (2003). Nine ways to reduce cognitive load in multimedia learning. Educatıonal Psychologıst, 38(1), 43–52.

 

Sorden, S. S. (2005). A cognitive approach to instructional

design for multimedia learning. Informing Science Journal.  Vol. 8 263  279.

 

 

Tempelman-Kluit , N. (2006). Multimedia learning theories and online instruction. College & Research Libraries. 364  - 369.

 

 

 

10

 

11

BİREYSEL AYRILIKLAR İLKESİ

 

Koç. M. (2005). Individual learner differences in web-based learning environments: From cognitive, affective and social-cultural perspectives.  Turkish Online Journal of Distance Education- ( 6) 4  Article: 2.

 

Karadeniz, Ş. (2008). Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Öğrenme Stilleri. Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Sosyo-Psikolojik Değişkenler, Deniz Deryakulu (Editör), (s.175-206), Ankara: Maya Akademi Yayıncılık.

 

12

 

ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ

Clark, R. & Feldon, D. F. (2005).  Five Common but Questionable Principles of Multimedia Learning.  In Mayer, R. (Ed.) Cambridge Handbook of Multimedia Learning. Cambridge: Cambridge University Press. http://www.cogtech.usc.edu/publications/clark_five_common.pdf

 

 

Değerlendirme

 

Sunumlara web üzerinden erişilecektir. Derse gelmeden önce sunumlar ve çalışma planında yer alan makaleler mutlaka okunmalı, sınıfta katkıda bulunulmalıdır.  Her dersin sonunda makale ve sunumlara ilişkin sınavlar yapılacaktır.

 

Ara sınav   (% 30)

Makaleler (% 20)

Final          (% 40)